Aanbod voor scholen

Rots en Water

Rots en Water is een psychofysieke sociale competentietraining voor de hele klas, een gedeelte daarvan of voor een individuele leerling. Het Rots en Water programma biedt leerlingen de mogelijkheid om te ervaren wat het inhoudt om sociaal te zijn. De leerlingen leren op een andere manier naar zichzelf, de ander en situaties te kijken.

Rots staat voor eigen grenzen aan kunnen geven, zelfstandig beslissingen kunnen nemen, een eigen weg kunnen gaan. Water staat voor communicatie, kunnen luisteren, samen naar oplossingen kunnen zoeken en de grenzen van anderen te respecteren.

Wat levert het op?

  • Meer zelfvertrouwen, zelfreflectie en zelfbeheersing;
  • Beter kunnen maken van eigen keuzes;
  • Kiezen voor jezelf en je (desnoods) afsluiten van groepsdruk (de Rotskwaliteit);
  • Je verplaatsen in de ander, vriendschap en verbondenheid (de Waterkwaliteit);
  • Verstandige keuzes maken tussen ‘Rots’ en ‘Water’ acties;
  • Betere communicatieve- en sociale vaardigheden;
  • Positievere sfeer in de klas;
  • Meer vertrouwen onderling;
  • Voorkomen van conflicten.

Visuele Screening en Training

Soms vraag je je af waarom een kind niet tot lezen, spellen of rekenen komt? Kijken doe je met je ogen en zien doe je met je hersenen. De ogen vangen licht op om te kijken en seinen deze prikkels door naar de hersenen. Deze visuele informatie moet door de hersenen geïnterpreteerd en begrepen worden. Dus: wat je ogen zien, verwerken je hersenen! Het zien is een aangeleerd proces. Zoals je ooit hebt leren lopen en fietsen, moet je ook leren zien. Bij de meeste kinderen ontwikkeld dit proces spontaan, maar soms gaat dit niet vanzelf. Gaat er in dit proces iets fout dan spreken we van een visuele disfunctie. Een visuele disfunctie kan het leerproces behoorlijk belemmeren. Zelfs op een intelligentie test kan een kind lager scoren door problemen met de visuele vaardigheden. 

Gelukkig is er iets aan te doen! Wil je meer lezen klik dan hier

Hoe ga ik te werk
U kunt mij inhuren om een of meerdere visuele screeningen te doen. De screening doe ik individueel. De visuele screening zelf wordt gedaan met behulp van verschillende testjes met en zonder een bioptor en zal ongeveer 50 minuten in beslag nemen. Hierbij komen geen druppels, lucht of andere hulpmiddelen bij kijken. Van de screening maak ik een verslag en vervolgens hebben we een nagesprek.
Is er mogelijk sprake van een visuele disfunctie, dan kan ik advies geven voor een verwijzing en/of een training.
Per screening reken ik een vast bedrag, zie hiervoor de tarieven.

Coaching

Heeft u als school een specifieke hulpvraag voor een kind of meerdere kinderen neem dan contact op voor de mogelijkheden.

Ik ben trainer Pschosociaal Trauma en Rouwverwerking en vanaf december ook gezinstrainer. Zie voor meer informatie de pagina over coaching.

Heeft u als school interesse in bovenstaande mogelijkheden? Neem dan contact op.

Scroll naar boven